martes, 14 de febrero de 2017

Aprendre amb sentiments

Porte ja una setmana de pràctiques i m'he donat compte de les grans diferències que hi ha entre els xiquets de 1r de Primàriai i els d'Infantil i la resta. No em referisc en el tema de maduresa ni de l'aprenentatge de coneixements complexos, sino en la mostra de sentiments que pots apreciar de cada alumne. 

La tutora em deia que els xiquets de 1r i 2n són els més durs d'ensenyar perquè hi ha que tindre molta paciència però també són els més agraïts. Llavors et trobes amb un treball molt sacrificat però també molt satisfactori perquè tota eixa "paciència" torna a tu amb forma de besos, dibuixos, abraços...

Per aquest motiu quan Sia, la meua tutora, em va dir que volia fer una "caixa de sentiments" per a la classe li vaig dir que m'agradaria molt encarregar-me de fer-la. L'objectiu de la caixa és reforçar els pensaments i actes positius mitjançant missatges que escriguen i posen dins de la caixa els alumnes nombrant un acte positiu que ha fet un company o companya per ells. D'aquesta manera es pot potenciar els favors entre els alumnes de manera que es posen contents sentint-se útils.

Al principi no sabia comr fer-la perquè no volia que fora una caixa simple, volia que cada vegada que ells veren la caixa els animase i fomentara l'escriptura dels missatges, així que vaig agafar una caixa de mocadors i la vaig cobrir amb paper de diferents colors per tal de que fora una caixa colorida. Després vaig decidir anar més enllà i dibuixar als personatges principals de la pel·lícula Inside Out (Alegría, Tristesa, Ira, Por i Fàstic), una pel·lícula que els encanta i que tracta la intel·ligència emocional.

Han quedat molt contents amb la caixa i durant el dia de hui no han parat d'escriure missatges i omplir-la. Cada divendres buidarem la caixa i llegirem en veu alta els missatges. Estic nerviosa per veure què han escrit.

Este ha sigut el resultat de la Caixa dels sentiments:






No hay comentarios:

Publicar un comentario