miércoles, 5 de abril de 2017

Darrere de la taula del tutor

Quan vas a la reunió de pràctiques prèvia a la teua estada, una de les coses que escoltes normalment per part del tutor és que al col·legi no ens poden deixar molt de temps a soles amb els alumnes, és a dir, el professor no pot desentendre's de la classe encara que sigue tú qui fa la sessió. Una cosa és estar cinc o deu minuts sense ell perquè ha de fer alguna cosa molt important o ha hagut un problema, però una hora sencera sense cap motiu ja és molt de temps.

Hui m'ha ocorregut una cosa pareguda. Jo estava a la meua classe com sempre ajudant a la tutora quan de sobte entra la tutora dels alumnes de cinqué. Resulta que estava buscant-me perquè havia de fer una cosa molt urgent (també és la cap d'estudis) i no hi havia ningú que poguera substituir-la, aleshores estava buscant-me per a fer un examen als seus alumnes que ja havien acordat sobre els temps verbals. Pujant per les escales m'explicava que no em posara nerviosa perquè era una tonteria d'examen, el que passava era que com ho havien fet molt mal fa uns dies volia repetir-ho, l'única cosa que jo havia de fer era triar cinc o sis temps verbals de diferents verbs, les formes no personals, i vigilar-los.

Comprenc que m'haja deixat tota eixa sessió a soles perquè hi havia un problema molt greu a direcció i no hi havia cap professor lliure per a fer de suport. A més a més, m'ha agradat fer-ho perquè mai havia realitzat un examen, encara que haja sigut curt i dels verbs, i això ha fet que augmente els meus coneixements docents front als problemes que poden eixir de sobte un dia de classe.

Per altra banda, als alumnes els ha agradat que haja fet jo l'examen perquè els he donat un poc més de temps que el que dóna la tutora de normal, però com mai havia vigilat un examen no sabia molt bé si deixar més o menys temps.

No hay comentarios:

Publicar un comentario